원문보기 http://mashable.com/2013/04/02/social-networks-workplace-study/


Use 5 or More Social Networks? You're a Better Employee

"소셜미디어를 사용하는 근로자가 더 생산적"



고용주들은 근로자들이 업무시간에 소셜미디어의 사용을 금지시키는데, 이는 잘못된 것으로 나타났다. 


고용훈련분석 소프트웨어를 보유한 이볼브(Evolv, www,evolv.com)에서 포츈 선정 500개 기업의 통계치를 모니터링한 결과, 소셜미디어를 사용하고 있는 근로자들이 일반적으로 더욱 생산적일 뿐만 아니라, 사용하는 소셜미디어가 많을수록 더욱 더 생산적이라는 결과가 도출되었다.


이볼브에 따르면 대체로 4개 이상의 소셜네트워크 - Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn - 를 이용하는 근로자들은 소셜네트워크를 사용하지 않는 근로자보다 매출이 높거나 고객서비스 처리가 빠른 것으로 나타났다. 또한, 소셜미디어를 기피하는 사람의 재직 기간이 평균 83일인 것에 비해, 소셜네트워크를 이용하는 사람의 재직 기간이 평균 94일로 더 긴 것으로 나타났다.


5개 이상의 소셜 네트워크를 사용하는 사람은 4개 이하를 사용하는 사람에 비해 1.5%정도 더 판매를 촉진시키고, 2.8%정도 고객 서비스 처리를 잘 한다. 그들의 평균 재직 기간은 92일 정도로 그만큼 고용에 대한 수요가 있기 때문에 가능한 것이다.

 

그래서 소셜미디어가 당신의 일처리 능력을 더 향상 시킬 수 있다고 볼 수 있을까? 반드시 그렇지만은 않다. 이볼브에 따르면 그것은 단지 컴퓨터 활용능력의 지표라고 볼 수 있다.

네트워크 점수도 단지 사교성의 지표일 수 있다. 많은 사람을 알고 있다면 고객의 만족을 위해 불만을 해결하는 것과 매출이 더 나을 수 있다. 하지만 이 데이터는 당신의 상사가 당신이 페이스북을 사용하는 것을 막을 이유를 줄일 수 있다.

 

번역 - kipfa letter 제작팀 이병우




Hey, bosses who block employees from using social media at work: You're doing it wrong.

That's one conclusion that can be drawn from new data on the workplace by Evolv, a startup that monitors hundreds of metrics from Fortune 500 companies.

Not only has Evolv determined that hourly employees who use social networks are more productive in general, but it seems the more social networks you use, the more productive you are.

Hourly employees who regularly used up to four social networks — such as FacebookTwitterPinterest or LinkedIn — made more sales or handled customer service calls faster than those who weren't on any social networks.

They also tend to stick around for longer (94 days of tenure with a company on average, compared to 83 days for those who shun social media).

Those who use five social networks or more are slightly better at converting sales and handling customer service than employees on four or fewer networks, by 1.5% and 2.8% respectively. Their average tenure is a little lower at 92 days — possibly because they're more in demand.

So should we conclude that more social media make you better at your job? Not necessarily. As the folks at Evolv point out, it could just be a leading indicator of your computer literacy.

The network score may also just be an indicator of your sociability: if you're more of a people person, you're going to be better at sales and more willing to resolve complaints to a customer's satisfaction.

But one thing this data does tell us: Your managers have less of a reason to block you from visiting Facebook than they might think.

Does your social media usage have any connection to your productivity? Let us know in the comments.

Image via iStockphotoSean Shot








Posted by kipfanews
올블로그추천버튼 블코추천버튼 믹시추천버튼 한RSS추가버튼 구글리더기추천버튼

댓글을 달아 주세요